7 maart - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Alfenhelg - WaarBenJij.nu 7 maart - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Alfenhelg - WaarBenJij.nu

7 maart

Door: Helga Tabak

07 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

Onder het genot van de zon buiten ontbijten met uitzicht op het meer ( Lake Tekapo) en de bergen. Proberen vandaag wat kilometers te pakken, zodat we morgen niet zo ver hoeven. We rijden vanaf Orari-Bridge de inland scenic route. Helaas zijn de bergen niet duidelijk te zien door de warmte. In Springbank zien we een leuk winkeltje met cafe en restaurant. Tijd om te stoppen en iets te eten ;toast met gerookte zalm en artisjokken en chips en groenlipmosselen en zalm met rijst en rode currysau. Allebei heerlijk ! Zo we kunnen er weer tegen aan. Onderweg stoppen we bij het St.Annes Lagon.Dit is een aangelegd park met oa europese bomen. Bij Oaro komen we weer bij de zee( pacific ocean). De kustlijn bestaat uit vele rotsen, weinig strand te zien. We komen aan in Kaikoura, dit is een mooi begin voor morgen, om walvissen en dolfijnen te kunnen zien. Hoop dat dit zal gaan lukken.