6 maart - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Alfenhelg - WaarBenJij.nu 6 maart - Reisverslag uit Lake Tekapo, Nieuw Zeeland van Alfenhelg - WaarBenJij.nu

6 maart

Door: Helga Tabak

06 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Lake Tekapo

Vandaag naar de Mount Cook, de hoogste berg van NZ (3754 m ) en de Mount Tasman ( 3498 m), Mount Setton ( 3157 m) en nog 19 andere bergen die hoger zijn dan 3000 m. Ook liggen hier de uitgestrekte en imponerede Hooker- en Tasmangletsjers. De weg erheen is een belevenis , het water is aqua blauw, de toppen van de bergen zijn wit en ook de verdere omgeving is een plaatje. Nu ook weer vele momenten om foto's te nemen, wat we dan ook doen. We komen aan in Mount Cook Village, hier is een informatiecentrum en een soort museum over oa de beklimmingen, historie en ook over de natuur wat er leeft en bloeit. Van hieruit maken we een wandeltocht;de Hooker Valley Track. Dit is een populaire wandeltocht, met vele uitzichtspunten. Af en toe hoor je het lawaai van een lawine. Deze tocht duurt ongeveer 3 uur. Daar we op tijd terug zijn en het mooi weer is besluiten we nog een wandeltocht te doen; de Blue Lakes en Tasman Glacier View Walk. De Blue Lakes is nu groen ipv blue, dit komt doordat er geen gletsjerwater meer komt maar alleen nog regenwater. De tocht naar deTasman Glacier is erg steil, klimmen dus.De meeste gletsjers zijn grijs gekleurd dit komt door steengruis.
Het is al weer wat later op de middag als we weggaan. We rijden nog langs Lake Pukaki op weg naar Lake Tekapo. Naast de camping is Tekapo Springs, daar zijn hot pools , dat zijn 3 baden met verschillende temperaturen ( 35,37 en 39 graden)en uitzicht op de bergen en het meer. Lekker zo'n bad na een hele dag wandelen, het is zeker een aanrader.