4 maart - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Alfenhelg - WaarBenJij.nu 4 maart - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Alfenhelg - WaarBenJij.nu

4 maart

Door: Helga Tabak

05 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Harde wind, we volgen de Southern Scenic Route, is langs de kust. Er is weer veel te zien, we stoppen eerst om te kijken bij Purakaunui Falls. Deze waterval valt 20 m naar beneden over een reeks brede terrassen. Door naar Jack's Blowhole, daar spuit het zeewater door een ondergrondse tunnel in een 60 m diep spuitgat. Dit bevindt zich midden in een begroeiing van de klif. En het is hele klim er heen. We wandelen ook nog naar Nugget point. Op het topje van de klif staat een vuurtoren. We hopen benden bij zee pinguïns te ontdekken. Alles wat we zien zijn pelsrobben in grote hoeveelheden. Ze liggen overal tot op het hoogste puntje. Regelmatig hoor je ze roepen (en ruiken). Dus nog geen pinguïn, ja een dode op het strand bij Jack's Blowhole, een blauwe pinguïn. Door de harde wind zijn er enorme golven die op de kust beuken. Ook moet je jezelf goed staande houden en een jas plus muts is wel nodig . Wat een ruige zee, prachtig. Heerlijk uitwaaien. Via een "toeristische" route (alternatief) rijden we over een grindweg door het bos en over de heuvels naar Brighton. Onderweg in het bos hangt er het vel en kop van een everzwijn over een hek. En wij denken dat ze hier niet waren.Op de grond ligt ook nog een tweede kop. Luguber. En stinken!
De camping in Brighton is klein en bestaat bijna geheel uit gekleurde oude caravans (geel, rood, blauw, oranje groen). Lijkt oubollig maar ook wel fleurig.