2 maart - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Alfenhelg - WaarBenJij.nu 2 maart - Reisverslag uit Milford Sound, Nieuw Zeeland van Alfenhelg - WaarBenJij.nu

2 maart

Door: Helga Tabak

05 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Milford Sound

Met mooi weer weg, korte broeken aan. Echter onderweg naar Milford Sound een mooie regenboog. Ja dat betekent regen en zo gebeurt het ook. Onderweg worden we aangehouden door de politie met zwaailichten en al. Over een gele lijn ingehaald schijnt het. Wij zijn ons van geen kwaad bewust maar gaan de discussie niet aan. Oom agent is waarschijnlijk met het verkeerde been door zijn vrouw uit bed geschopt om vreemdelingen er op te wijzen dat ze zich niet onveilig moeten gedragen in "zijn" land. Eikel.
Goed dat was dus een stukje van Alf. Anyway, een boete dus.
We vervolgen onze route naar Te Anau (inkopen doen en iets eten) en dan naar Milford Sound. Dit is een prachtige weg van 121 km lang door een gevarieerd landschap zoals welige bossen, langs meren, ruige bergen, bergrivieren met watervallen en schilderachtige uitzichten. Door de regen en de kou hangen de wolken laag en zijn er vele watervallen. Ondanks het minder fraaie weer er toch regelmatig uit voor foto's (de verdwenen berg, museum, tunnel, watervallen, mirror lakes). Misschien wordt het morgen beter weer voor onze boottocht door de fjorden.