24 februari - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van Alfenhelg - WaarBenJij.nu 24 februari - Reisverslag uit Murchison, Nieuw Zeeland van Alfenhelg - WaarBenJij.nu

24 februari

Door: Helga Tabak

24 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Murchison

Koude nacht,achterdeuren open en genieten van het uitzicht over de zee,ruisen van de golven en de branding. Kruip nog even tegen Alf aan om weer wat warmer te worden( ben er al even uitgeweekt om te douchen). Strak blauwe hemel en al weer warm op weg naar het noordelijkste punt van South Island, Farewell Spit. We lopen eerst naar Cape Farewell, hier gaan enorme rotsen steil naar beneden in de zee. Het water beukt er tegen aan , prachtig. Onder in de zee doet een zeeleeuw z'n best om vis te vangen,maar wordt door de golven weer teruggeworpen. We lopen dan verder naar Wharariki Beach,berg op om in een enorme (!!!!) zandbak terecht te komen. Jippie hardhollend zo'n zandduin naar beneden,gaaf zeg. Prachtig strand , de golven en de rotsen, maar het allermooiste komt nog ; allemaal kleine zeeleeuwtjes in een poel. Moeder kijkt vanaf de rotsen toe en houdt het allemaal in de gaten en roept zo nu en dan iets. De kleintjes spelen dat het een lust is,lijkt net of zijn ze aan het optreden. Je kunt ze zowat aanraken en als je met de voeten op de rand van de poel staat zwemmen ze naar je toe of om je heen. Oh wat een schatjes en zo dichtbij. Je kunt hier wel de hele dag naar blijven kijken.
Desondanks rijden we weer terug ( via dezelfde weg tot Motueka) langs gebieden die eruitzien als het wad , het is hier ook een beschermd gebied met veel waadvogels. En weer over de Takaka Hill,met z'n vele bochten. Op weg naar de westkust rijden we via Woodstock,Tapawera naar Murchison. Een prachtige camping tussen de bergen. En om nog zo lang mogelijk te kunnen genieten van de zo'n verslepen we regelmatig de pick-nick tafel. Zo we hebben weer stroom en kunnen alles weer opladen , dus tijd voor het reisverslag. De kok Alf zorgt voor het eten , goede deal.

• 24 Februari 2014 - 10:15

Simone:

Ooww....die zeeleeuwtjes, wat lijkt me dat prachtig! Mooi verhaal weer!
    Groet Simone

• 24 Februari 2014 - 22:32

Janet:

He Alfred en Helga. Wat een mooie reisverslagen. Wens jullie
    nog een prettige vakantie verder. to to to de groetjes van Janet en Ko.

• 26 Februari 2014 - 13:55

Stella:

Hey Alf en Helg,

Wat een fantastisch avontuur!! Om jaloers van te worden!! Geniet nog van de rest van je vakantie en ben benieuwd naar de rest van de verhalen!!

Groetjes Stella