22 februari - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Alfenhelg - WaarBenJij.nu 22 februari - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Alfenhelg - WaarBenJij.nu

22 februari

Door: Helga Tabak

24 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Nelson

Al vroeg op pad naar Wellington,om de veerboot te nemen naar South Islands ( je zal maar te laat komen en de boot is al vol)
Onderweg komen we voorbij een Nederlandse molen in Foxton Beach. Mooi op tijd,nog even Wellington in ,hierna aan boord van de Straits Man. Op deze boot vaart Albert.nadat we gegeten hebben krijgen we een rondleiding over het schip,de machinekamer, Albert z'n hut en tenslotte op de brug( albert heeft z'n pak aan en is nu de verantwoordelijke aan boord). Prachtig om het van hieruit te bekijken,Albert geeft zo nu en dan uitleg waar we varen , waar op te letten , wat leuk is om te doen als we van boord gaan etc. De overtocht duurt ongeveer 3 uren. Voordat we gaan aanleggen verlaten wij de brug ( Albert moet zich concentreren op het aanmeren ) en wij moeten naar de camper.
Veilig en wel in Picton,een laatste groet en " heer we come South
Island". Via Havelock, mooie weg langs de kust met prachtige uitzichten op de baaien en de bergen, bereiken we Pelorus Bridge. De camping ligt direct aan een stromend riviertje met veel stekende muggen en harde wind.(hoe later de avond hoe beter vertoeven).