21 februari - Reisverslag uit Himatangi, Nieuw Zeeland van Alfenhelg - WaarBenJij.nu 21 februari - Reisverslag uit Himatangi, Nieuw Zeeland van Alfenhelg - WaarBenJij.nu

21 februari

Door: Helga Tabak

21 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Himatangi

Proberen vandaag onze niet gekeurde gasfles te laten vullen.( leermoment controleer dit voordat je wegrijdt van het verhuurbedrijf en ga er niet vanuit dat dus alles goed is geregeld) Hadden het al een paar keer eerder geprobeerd maar niet gelukt. Ook nu weer vele winkels gehad en iedereen is erg behulpzaam en vriendelijk, maar helaas het lukt niet. We kopen gewoon een nieuwe fles en laten deze vullen. Echter de nieuwe fles heeft een andere vorm, zou deze wel in het kastje passen. Eerst dus proberen en ja hoor , jippie, hij past vullen maar en dan maar weer op weg.( wat er nog van over is) Volgen vandaag de Surf Highway 45, dit voert langs de kust van New Playmouth naar Hawera ( ongeveer 150 km lang). Onderweg zinn vele surfstranden te zien waar volop activiteit is,prachtig zo op de golven. We rijden door naar Himatangi Beach, camping bij zee. Zo wijn, bier en barbecue klaar, volop genieten. Lekkere salades erbij en smullen maar (en maar groeien ). Lopen nog naar de zee en zijn net op tijd om de zon in de zee te zien verdwijnen. Onze laatste avond op North Island morgen met de boot naar South Island. We hebben veel gezien en misschien zoveel nog niet maar wel veel beleeft en erg genoten.

• 21 Februari 2014 - 21:11

Simone:

Hey ALF en Helg!! Gelukkig dat Alf een bericht op FB heeft gezet over jullie dagboek, want ik wist het niet. Heb net alle verslagen gelezen. Wat een prachtige reis:) Ik blijf jullie verhalen volgen en verheug me al op de belevenissen op het Zuidereiland! Heel veel plezier nog en lekker genieten. Groetjes van Simone

• 21 Februari 2014 - 23:15

Klaas En Trijntje:

Hoi ALFENHELG,
    Precies als Simone heb ik ook jullie verslag gelezen! Geweldig! moet er wel prachtig zijn op Noordereiland. Reizen per camper is daar wel de mooiste manier denk ik - lekker vrij -.
    Wij kijken al uit naar jullie belevenissen op de boot en het Zuidereiland. Genieten maar!
    Klaas en Trijntje

• 22 Februari 2014 - 10:54

Harriet:

Hey Alf en Helg,
    Wat leuk om jullie belevenissen te lezen! Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan, geweldig! Ik zou zeggen, blijf schrijven en geniet van de rest van jullie reis!
    Groetjes Harriet

• 24 Februari 2014 - 20:14

Petra:

Wat super om jullie reisverslag te lezen. Prachtige trip om te maken, lijkt me dat. Ook erg benieuwd naar de foto's. Ben eerlijk gezegd stikjaloers ;-) Heel erg veel plezier nog.