16 februari - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Alfenhelg - WaarBenJij.nu 16 februari - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Alfenhelg - WaarBenJij.nu

16 februari

Door: Helga Tabak

19 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Napier

Relax vandaag staat Napier op het programma, wat een stad die moet je hebben gezien. Bijna alle huizen in Emersonstreet, Tennysonstreet en Emersonstreet zijn de moeite waard. Alles in Art Deco stijl, de één nog mooier dan de ander. En verder zijn er vele winkeltjes te bewonderen oa Brocante, Madisons (alles voor in huis, meubels maar ook prullaria),juwelen en kralen om zelf kettingen te maken, humbuys(snoep en fundge, is dicht), country touch ( geschenken)en natuurlijk winkels met tassen, schoenen en kleding. En natuurlijk een winkel met Art Deco artikelen.
Een stad die je niet snel vergeet. Na deze te gekke dag op zoek naar een slaapplek. Via mensen op de camping gehoord over deze plek, proberen dus maar. Steile weg erheen, laatste stuk 4x4 nodig, volgens Alf lukt erheen wel terug is niet zeker. Toch maar niet geprobeerd. Andere plek op dezeroute dan maar. Worst een "wildcamping" in het Kaweka Forest Park. Met wilde paarden en een "natuurtoilet".(wel stinken ). Nu hoeven we ons eigen toilet niet te gebruiken(dus onze voorraden kunnen blijven staan.) Ja alle ruimtes worden volop benut.