7 Februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alfenhelg - WaarBenJij.nu 7 Februari - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Alfenhelg - WaarBenJij.nu

7 Februari

Door: Helga Tabak

07 Februari 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Met de auto naar het zuidelijkste puntje van North Island,; Cape Pallister.
Via paekakariki hill road en rimutaka road naar Ngawi. ( een visssersdorp) Hier wordt op kreeft gevangen. De vissersboten komen mbv een bulldozer en trailer op het land.(trailer in zee, boot vaart erop en rijden maar)
Op de rotsen liggen zeeleeuwen te zonnen en sommige nemen een duik in de zee. Ook wordt er gewaarschuwd voor overstekende pinguïns. Echter niet overgestoken, dus niet aanwezig.
Het hoogste punt, bij de vuurtoren, te bereiken door 253 treden te beklimmen. Met als resultaat een prachtig uitzicht.
Via Martinborough, wijnplaats met huizen nog in de oude staat van vroeger, rijden we terug naar Paekakariki.
's Avonds komen Cal en Syl met ons eten , iedereen heeft wat meegenomen.Ja zelf wij, een kaasplankje en port. Dit gaat er wel in. Al met al een gezellige afsluiting van deze dag.

• 09 Februari 2014 - 09:22

Bert En Erika :

Leuk om je belevenissen te lezen!
    Veel plezier